WONNA I DE JONG UTÖKAR SITT BESTÅND MED FÖRVÄRV I HÖGDALEN

Förvärvet omfattar ett kvarter ca 400 meter från Högdalens Centrum och T-bana.
Fastigheten består av 8 875 kvm fördelade på 123 lägenheter och kommersiella lokaler.
Köpeskillingen uppgår till 182 000 000 kr och säljaren var HSB.

”Vi är väldigt glada att förvärva fastigheter från HSB i ett expansivt område med omfattande planer för
framtiden. Det ligger i vår linje att förvärva samlade bestånd i bra kommunikativa lägen i Stockholm. Vi
ständigt söker liknande objekt om minst 100 lägenheter.

Vi har långsiktighet som nyckelord i företagets förvaltning. Vi fokuserar på klimat och energifrågor,
materialval, säkerhet, hälsomiljö och social integration. Vi är stolta att tre generationer är delaktiga i
familjeföretaget. Maya Östling, som just tog studenten, tycker det är spännande att arbeta inom
fastighetsbranschen. Hon kommer kombinera studier med engagemang i företaget.” säger Wonna I de Jong.

Familjen har för avsikt att långsiktigt äga och förädla fastigheter och värna om att hyresrätten utvecklas.
Med en stark tro på att hyresrätten är en nödvändig boendeform, har ännu ingen fastighet sålts eller
ombildats till bostadsrätt. I fjol ansöktes det även om detaljplaneändring som skulle möjliggöra förtätning med hyresrätter på befintliga fastigheter.

Wonna började sin affärsresa som sexåring i Polen. Hon växte upp i en entreprenörsfamilj som även ägde mindre hyresfastigheter. Sedan dess har hon drömt om ett eget fastighetsimperium och flyttade till Sverige som 18-åring med tomma händer. Nu äger Wonna över 1500 lägenheter och 1000 kommersiella enheter. Fastighetsvärde uppgår till ca 3 miljarder kronor.

Förvärvet omfattar ett kvarter ca 400 meter från Högdalens Centrum och T-bana.
Köpeskillingen uppgår till 182 000 000 kr och säljaren var HSB.

ständigt söker liknande objekt om minst 100 lägenheter.